Pääset seuraamaan vastaajiesi aktiivisuutta Toimita-välilehdeltä kutsujen tilastoista.
Valitse ensin kysely, jonka tilastoja haluat tarkastella, ja siirry sitten kyselyn Toimita-välilehdelle. Selaamalla sivua alaspäin näet kyselykutsujesi tilastot.
Klikkaamalla tietyn kutsun tilastoja saat näkyviin tarkemman näkymän yksittäisistä vastaajista.
Tilastotiedot
- Vastaanottajat: Kuinka monelle henkilölle kyselykutsu alunperin yritettiin lähettää.
- Toimitettu: Kuinka monelle vastaanottajalle kyselykutsu on toimitettu perille.
- Avattu: Vastaanottajat, jotka ovat avanneet sähköpostiviestin.
- Klikannut: Vastaanottajat, jotka ovat avanneet linkin, josta pääsee kyselyyn.
- Aloittaneet: Vähintään yhteen kysymykseen vastanneet vastaajat. Vastatuksi lasketaan myös infokortit, jotka vastaaja on nähnyt, vaikka niissä ei tarvitsisi vastata kysymykseen.
- Lopettaneet: Kaikkiin kysymyksiin vastanneet vastaajat.
Kutsun tila
- Delivered: Kutsu on toimitettu vastaanottajan sähköpostiin.
- Opened: Vastaanottaja on avannut kutsuviestin.
- Clicked: Kyselylinkki on avattu.
- Completed: Kaikkiin kysymyksiin on vastattu.
-
Dropped:
- Sähköpostiosoite on virheellinen, vastaanottajan sähköposti on täynnä, tai vastaanottaja on klikannut unsubscribe-painiketta, eikä halua vastaanottaa kutsuja.
-
Bounced:
- Vastaanottajan sähköpostipalvelin palautti viestin. Viestin estäminen voi johtua esimerkiksi siitä, että sähköpostipalvelu tulkitsee sen roskapostiksi.
Zeffin tuki auttaa Dropped- ja Bounced -tilojen tutkimisessa tarkemmin. Voitte olla yhteydessä support@zef.fi jos epäilette että viestin toimituksessa on ongelmia ja autamme asian selvittämisessä.
Näiden viestien uudelleenlähetystä voi myös yrittää suoraan Zeffin käyttöliittymästä. Ongelman selvittely kannattaa aloittaa tarkistamalla, että vastaanottajan sähköpostiosoite on oikein.
Miksi Toimitettuja ei ole yhtä paljon kuin Vastaanottajia?
Kutsuviestin toimittamisessa voi olla ongelmia, kuten sähköpostiosoite joka ei ole enää käytössä, tai vastaanottajan puhelin saattaa olla pois päältä. Tyypillisesti Toimitettuja on lähes sama määrä kuin Vastaanottajia. Ongelmia voi alkaa etsimään tarkistamalla että vastaanottajien tiedot ovat oikein, tarkistamalla sähköpostiosoitteiden kirjoitusasun sekä puhelinnumerot uudestaan (muista sisällyttää maakoodi +358).